„Prăjitură cu măr şi cremă de lapte”

Această prezentare necesită JavaScript.

      INGREDIENTE

1 pahar zahar
1 pahar ulei
1 pahar lapte
3 pahare faina
2 oua sau 3 albusuri
1 praf de copt
1 zahar vanilat
esenta lamiie
coaja si zeama de la o lamiie
1kg. mere ionatane
100gr. nuci
1 lingurita scortisoara
50gr. unt
100gr. zahar brun
zeama de la o lamiie mai mare

       CREMA DE LAPTE

2l lapte
800 gr.zahar
1 lingurita bicarbonat de sodiu
un virf lingurita sare

       PREPARARE

     Ouale se pun in robot impreuna cu zaharul,zaharul vanilat si un praf de sare si se bat pina se albesc apoi se adauga uleiul si zeama de lamiie in  fir ca la maioneza incorporindu-se bine.Se adauga laptele,esenta si coaja de lamiie iar la urma faina cernuta impreuna cu praful de copt(iese blatul mai pufos daca se cerne faina)si se amesteca usor.Se incalzeste cuptorul,se pune jumatate  din compozitie intr-o tava unsa si tapetata cu faina(pe peretii tavii eu am pus hirtie de copt,se desprinde mai usor) si se baga la  cuptor pina se formeaza o crusta sa nu se mai duca merele la fundul blatului.
Se curata merele,se taie in patratele mai marisoare si se stopesc cu zeama de lamiie. Untul se pune la topit,se adauga zaharul brun nucile zdrobite intr-un prosop umed (ramin cojile lipite de umezeala prosopului) apoi se adauga merele si se tin pina se inmoaie putin.Se pun peste blatul semicopt iar peste ele restul de compozitie.Eu am pus-o cu pompa de biscuiti formind niste patratele exact cum urma sa fie taiata desi cind s-a copt nu mai erau chiar asa vizibile.
Crema de lapte trebuie preparata mai din timp pentru ca necesita 2-3 ore de fierbere Intr-un ceaunel de aluminiu se pune laptele ,cind s-a incalzit se adauga zaharul,sarea si bicarbonatul fierbindu-se la foc mic,amestecind din cind in cind.Este gata cind a scazut la jumatate si are culoarea caramelului. Pentru prajitura am folosit decit jumatate din crema,restul se pastreaza la  frigider mai mult timp.
Cind am scos prajitura din cuptor am turnat crema de lapte peste,fiind fierbinte a patruns printre merele taiate mai marisor si inmuind blatul ca un sirop caramel.

    O bunatate, de incepi sa maninci nu te mai poti opri.

    Pofta Buna!!!


4 responses to “„Prăjitură cu măr şi cremă de lapte”

Lasă un comentariu